Stookkosten

Woon je in een gebouw met een gezamenlijke verwarmingsinstallatie? Dan betaal je hiervoor maandelijks een bedrag aan stookkosten, bovenop je netto huur. Deze maandelijkse betaling is een voorschot. Eenmaal per jaar ontvang je een afrekening. Dan weten we namelijk precies hoe hoog jouw verbruik is geweest.

Veel gevraagd over Stookkosten

Op welke manier worden stookkosten in rekening gebracht?

Algemeen

Stookkosten worden maandelijks via de huur in rekening gebracht.

Waar is mijn voorschotbedrag voor stookkosten op gebaseerd?

Algemeen

Dit is berekend op de gemiddelde kosten van de afgelopen jaren.

Kan ik mijn voorschotbedrag voor stookkosten aanpassen?

Algemeen

Ja, je kunt je voorschotbedrag aanpassen. Neem hiervoor contact met ons op via telefooonnummer 055 - 369 69 69 of per mail via Contactformulier.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Hoe kan dat?

Algemeen

Dit komt omdat de werkelijke kosten van je stookkosten hoger zijn geweest dan het betaalde voorschot.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, het is mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Vul hiervoor dit in: betalingsregeling aanvragen of neem contact met ons op via  telefoonnummer 055 - 369 69 69.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen en ik krijg geld terug. Wanneer ontvang ik het geld op mijn rekening?

Algemeen

Binnen drie weken wordt het bedrag overgemaakt. Bij een betalingsachterstand wordt het bedrag dat je terugkrijgt verrekend met de betalingsachterstand.

Wat kan ik doen om de stookkosten voor de algemene ruimten te verlagen?

Algemeen

Je dient via Contactformulier een aanvraag in voor aanpassing van het voorschotbedrag stookkosten in algemene ruimte. Je kunt het voorschotbedrag voor de stookkosten algemene ruimte niet zelf aanpassen.

Ik heb een afrekening van mijn stookkosten ontvangen maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Je mailt De Goede Woning hiervoor via dit Contactformulier of belt naar: 055 - 369 69 69. We beoordelen de rekening dan nog een keer.