Tekstgrootte:

Huur betalen

Heeft u vragen over het betalen van uw huur? Kijkt u eens bij onze veelgestelde vragen over huur betalen. U kunt voor het betalen van uw huur een aantal zaken online regelen bij De Goede Woning. U kunt uw huurstand inzien, de huur betalen via Ideal of een betalingsregeling aanvragen. Klik hier om in te loggen voor uw persoonlijke gegevens en online betalen.

Heeft u nog geen persoonlijke account? Vraag een verificatiecode aan via dit formulier.

Huurbetaling
Huurders van De Goede Woning zijn verplicht de huur vóór de eerste van elke maand te betalen. U kunt de huur op diverse manieren betalen:

  1. Automatische incasso
    U kunt uw bankrekeningnummer en betaalwijze online aanpassen onder de knop ‘betaalwijze’. De huur wordt dan steeds op de eerste werkdag van de maand afgeschreven. Als wij de wijziging vóór de 15e van de maand ontvangen, kunnen wij de wijziging nog verwerken voor de huur van de komende maand.
  2. Bankrekeningnummer voor automatische incasso
    U kunt uw bankrekeningnummer en betaalwijze online aanpassen onder de knop ‘betaalwijze’. De huur wordt dan steeds op de eerste werkdag van de maand afgeschreven. Als wij de wijziging vóór de 15e van de maand ontvangen, kunnen wij de wijziging nog verwerken voor de huur van de komende maand.
  3. Betaalwijze aanpassen naar acceptgiro
    Neem contact met ons op via 055 - 369 69 69 of info@degoedewoning.nl. Hou er rekening mee dat de huur steeds voor de eerste van de maand betaald moet worden. Als wij de wijziging vóór de 15e van de maand ontvangen, kunnen wij de wijziging nog verwerken voor de huur van de komende maand.
  4. Periodieke overboeking: uw bank regelt het
    U kunt ook een periodieke overboeking regelen via uw bank. U geeft de bank opdracht om maandelijks op de eerste van de maand de huur over de maken naar Wooncorporatie De Goede Woning. Let op: als de huurprijs verandert, bijvoorbeeld jaarlijks per 1 juli, dat moet u dit ook aan uw bank doorgeven.
  5. Pinbetaling: u regelt het bij ons op kantoor
    U kunt natuurlijk ook van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 16:30 uur de huur met een pinbetaling bij ons op kantoor komen betalen.
     

Niet op tijd betaald?
Wanneer wij de maandelijkse huur niet op tijd hebben ontvangen sturen wij u een betalingsherinnering. Daarna volgt vanaf de derde week van de maand een tweede herinnering wanneer u op dat moment nog niet heeft gereageerd. Betaalt u daarna nog niet of neemt u geen contact met ons op, dan zijn wij genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan de deurwaarder. De kosten van de deurwaarder lopen snel op en zijn voor uw eigen rekening. Dit kan tot gevolg hebben dat de deurwaarder ontbinding van de huurovereenkomst aanvraagt bij de rechter. In het uiterste geval bestaat de kans dat u de woning moet verlaten. Laat het daarom niet zover komen; neem tijdig contact met ons op. In overleg kunnen we samen een oplossing zoeken.

Betalingsregeling 
Als u de huur niet op tijd kunt betalen, kunt u onder bepaalde voorwaarden een regeling met ons treffen. Bekijk uw openstaande saldo en vraag een regeling aan. Lukt dit niet online, neem dan contact met ons op via 055 - 369 69 69 of info@degoedewoning.nl . Voor het treffen van de regeling brengen wij geen extra kosten in rekening.

Problemen? Kom praten!
Stapels ongeopende enveloppen, overvolle schoenendozen, boze aanmaningen: niet vreemd dat u het even niet meer ziet zitten. Uw kop in het zand steken is niet de oplossing. Kom praten over uw financiële problemen. Soms gaat het niet alleen om huurachterstand, maar is er meer aan de hand.